lørdag, juni 07, 2008

Derfor bør vi kutte ut papirbøkene

Eirik Newth er en katte- og linux-elsker som alltid har interessante ting på hjertet, han er også en hund (?) til å tracke interessante innlegg i blogosfæren, jeg likte sitatet om hvorfor papir suger:
Yes, print is a burden. It’s expensive to produce for it. It’s expensive to manufacture. It’s expensive to deliver. It limits your space. It limits your timing. It’s stale when it’s fresh. It is one-size-fits-all and can’t be adapted to the needs of each user. It comes with no ability to click for more. It has no search. It can’t be forwarded. It has no archive. It kills trees. It uses energy. It usually brings unions. And you really should recycle it. Wow, when you think about it, print sucks.
Jeg spår de trykte lærebøkenes død i løpet av fem år til ti år.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmm. Såpass mye gæli med bøker, altså. Også jeg som er så glad i bøker. Bl.a. syns jeg det er mye lettere å lese på papir enn på skjerm.
Men så er jeg vel gammeldags inntil det arkaiske :-)