torsdag, oktober 23, 2008

Hvilken norske lærer er først til å havne på topp i iTunesU?


I forbindelse med eksterne kurs har jeg drøftet iTunesU-konseptet, den delen av iTunes avsett til pedagogiske podcast, og nå leser jeg på BBC at det er en oxford-forelesning om den økonomiske krisen som ligger på topp. Artikkelen forteller at Oxford registrerte 60 000 nedlastinger av sine podcaster alt den første uken de hadde tilbudet ute.
Hvilken norsklærer blir den første til å komme med på topp30?*
Jeg er overbevist om at våre elever om "relativt kort tid" vil kunne velge mellom lektor Andersen mandag 0945-1145 på r. 29 og iAndersen i iTunesU-lignende omgivelser. Det er bare å sette igang og produsere.
Hva om NDLA, Utdanningsdirektoratet, Skolenettet eller andre satte igang en konkurranse om beste videopodcast innen ulike skolefag?

*Vel - jeg tror nok ikke iAndersen eller iHarboe havner på topp 30 - av og til er det en ulempe å snakke norsk.

1 kommentar:

Anonym sa...

07.10.08 mottok jeg mail fra Petter Korseth, underdirektør i utdanningsdirektoratet, der han gjengir min mail. (Faktisk var 75% av mailen gjengivelse av min egen mail...men men)

Jeg foreslo i alle fall, slik de har det blandt annet i Australia, at det skulle innføres en;

"...statlig premiering av innovative lærere og skoler."

Så gjenstår det bare å se om Staten skifter retning på samme måte som Vest-Agder fylkeskommune nå ser ut til å havne i riktig fil, etter at jeg personlig har frontet laptop-i-skolen-temaet ei GOD stund:

http://sirdolen.no/index.php?page=vis_artikkel&ArtID=2261