torsdag, november 30, 2006

Ikke innlegg i nynorskdebatten!



Jeg synes det er positivt at lærere forsøker på nye vrier i både skrivepedagogikk og sidemålsundervisning, eksempelvis oversettelse av KRL-boka, dette er jo faktisk tverrfaglig undervisning.



Arne Olav og jeg diskuterte blog som pedagogisk verktøy, og var enige om at det var kanskje ikke det vi ville starte opp med det første, men det var igår. Og jeg er ikke like sikker idag.
Se her gjerne powerpointen til Ruth Grüters-Eiken. Stipendiat ved LIKT, NTNU ……... løse og faste tråder om den pedagogiske bruken av blogger
Hvis vi er enige om at elever har behov for verktøy for verktøy som stimulere til refleksjon, kan det være at en i alle fall burde vurdere, kanskje våge å prøve ut bloggverktøyet. På den annen side slår det meg at en del blogger ikke gir inntrykk av overdreven refleksjon heller. Det gjelder eksempelvis en av bloggene som overnevnte viser til: http://norskrom.blogspot.com/ Det jeg finner der (ikke at jeg har sett grundig på alt), minner meg om det jeg ofte finner: aktiviteter diktert av læreren og der elevene gjør det de tror læreren forventer/krever. Ellers er det jo spennende med både identitetsskaping på nett, remediering osv osv.

Ingen kommentarer: