lørdag, mars 17, 2007

Prosjektverktøy


Jeg synes jeg har kommet et lite stykke på vei når det gjelder å lære elevene mine korrekt kildebruk. Men jeg er stadig på jakt etter verktøy som gjør at de kan jobbe med nettressurser på en mer systematisk og profesjonell måte. Jeg fant et verktøy som integreres inn i Firefox idag som kan ha potensiale her, Zotero.

Zotero [zoh-TAIR-oh] is a free, easy-to-use Firefox extension to help you collect, manage, and cite your research sources. It lives right where you do your work — in the web browser itself.

A great extension for students to use when conducting research for a project or paper.

You will need Firefox 2.0 in order to use this extension.
Sitatet er hentet her , og en finner også tips til andre skriveverktøy som er relevante, eksempelvis Google notebook. Slike verktøy vil være med på å gjøre printere irrelevante (se posting nedenfor)

1 kommentar:

Anonym sa...

Dette var et bra tips! Nyttig for en forsker som ønsker å holde orden på referansene sine også!!!