søndag, desember 19, 2010

Hva skal man blogge om?

Jeg registrerer at en del bloggere jeg har fulgt en stund, har vært relativt lite aktive det siste halvåret. Det kan selvsagt være mange grunner til det. Jeg tror noen kanskje stiller litt for høye krav til innleggene sine. Et blogginnlegg som er nyttig og interessant for andre, kan veldig gjerne gå på relativt trivielle ting. Jeg vil gjerne lese om hva folk gjør i klasserommet på en vanlig mandag en grå novemberdag. Jeg vil gjerne få ideer og tips til hva jeg selv kan finne på. En kollega på en skole i Bergensområdet, nevnte f.eks. på Twitter at elevene etter å ha sett den moderne versjonen av Ibsens Folkefiende, så hørte på lydboka av orginalversjonen mens de fulgte med i teksten. Så hadde elever og lærere en påfølgende dialog om dette. Dette er jo en god ide for å jobbe med adaptasjon. Jeg skyndte meg til biblioteket og sørget for å rippe lydboka med tanke på arbeid med adaptasjon i januar.
Det er slike ting jeg gjerne leser om, hverdagslige erfaringer av ting som går godt, ting som har gått forferdelig dårlig, i det hele tatt ting fra skolehverdagen.

Ingen kommentarer: