lørdag, august 09, 2008

Igang igjen


Det har vært mye avkobling, men også litt påkobling i juli. Jeg har skrevet ferdig forslag til årsplan for Vg1 - den ligger på NDLA og på mine Google Dokumenter. NDLA har forøvrig fått ganske mye nytt norskstoff i løpet av sommeren, blant annet en del videomateriale som ser ut til funke på Safari og Explorer, men ikke Firefox.
Mange vil også ha registrert forslaget til årsplan for norsk på Vg3. I løpet av september vil den revideres og legges ut på NDLA sammen med forslag til plan for Vg2. For norsk på Vg2 er mitt inntrykk at det er mindre på nett enn for Vg1 og Vg3, men det kan være at det er jeg som ikke har lett godt nok. Det er forøvrig noe jeg akter å gjøre noe med. Og hva med de tusener andre norsklærere som sitter på en enorm intellektuell kapital? Vi må forene oss i kunnskapsproduksjon og digital publisering, det er jo faktisk ganske tilfredstillende å være med og bidra med noe en egentlig vet veldig mye om.
Akkurat nå sitter jeg og skriver for NKS om "Det moderne prosjektet" og om "fordypningsemnet" i norsk på Vg3. Det er litt kappløp med tida, men jeg trives ganske godt med å jobbe tett opp mot tidsfrister. Dessuten får jeg "dobbelt betalt" ved at dette går rett inn i det jeg skal jobbe med på Bryne vgs om et par uker.

1 kommentar:

Anonym sa...

Noen kommer, andre går. Jeg tar ferie framandag, og ønsker dere slitere lykke til :-)
Deilige bilder du har tatt her. Likte særlig gdot de to rullatorene...