tag:blogger.com,1999:blog-11572027.post282226591129162107..comments2023-09-17T13:49:45.712+02:00Comments on Norsklærer med digitalt grensesnitt: Hvorfor bruker de ikke kilder når de får lov? Forslag til "tiltak"Leif Harboehttp://www.blogger.com/profile/08173379933205990939noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-11572027.post-46745811831537754992008-05-25T08:07:00.000+02:002008-05-25T08:07:00.000+02:00Jeg har nettopp rettet engelskprosjekter i vg1. Ne...Jeg har nettopp rettet engelskprosjekter i vg1. Nesten ingen brukte kildene sine ordentlig, med et par hederlige unntak. De var til gjengjeld veldig gode, og viser gode evner til å skrive fagtekster. I vg3 er det et eksplisitt mål at de skal kunne dette, så det blir bare å stå på. Jeg håper også på et samarbeid, Anne Cathrine, det kan bli interessant. De kan få oppgaver som gjelder både i norsk Ingunnhttps://www.blogger.com/profile/14036244826673654020noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-11572027.post-75611368067027948512008-05-22T23:36:00.000+02:002008-05-22T23:36:00.000+02:00Interessant aa faa bekreftet fra flere at elever i...Interessant aa faa bekreftet fra flere at elever i liten grad trekker inn kilder. Tror man maa vaere tydelig paa gode svar viser kildebruk (for oppgaver der dette er relevant).(skrevet med ipod touch - det var litt av en jobb)Leif Harboehttps://www.blogger.com/profile/08173379933205990939noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-11572027.post-72551639432013782262008-05-22T23:17:00.000+02:002008-05-22T23:17:00.000+02:00Samme erfaring i engelsk VG1 hos oss. Det var litt...Samme erfaring i engelsk VG1 hos oss. Det var litt forskjell på heldagsprøven til jul og den siste nå i vår. På den første hadde vi et opplegg hvor elevene var med på lage oppgavene (brainstorming og gruppearbeid på fagdagen før heldasprøven). Der var det litt mer spor av kilder. Da vi brukte fjorårets eksamensoppgave nå i vår var det vel ikke en eneste kilde som ble brukt i min gruppe på 30. <BRAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-11572027.post-61413335391910969932008-05-22T22:57:00.000+02:002008-05-22T22:57:00.000+02:00Jeg tror det er noe i det Anne Cathrine sier, at d...Jeg tror det er noe i det Anne Cathrine sier, at det er vanskelig, at det blir for mye, og at de ikke vet hva de skal forholde seg til. På den siste prøven til kommunikasjon og kultur fikk de utdelt prøven på forhånd, og visste hva de skulle skrive om. Jeg har ikke lest dem ennå, kikka raskt på noen, men det er lite kilder å spore. Jeg tror også de trenger noen eksempeltekster å navigere etter, Maritahttps://www.blogger.com/profile/04631696016357891541noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-11572027.post-27766759241367694782008-05-22T22:09:00.000+02:002008-05-22T22:09:00.000+02:00Jeg har samme erfaring i samfunnsøkonomi. Vi har n...Jeg har samme erfaring i samfunnsøkonomi. Vi har nå bare ett år (187 timer). Jeg har hatt prøver hvor jeg har lagt opp til at de skal bruke artikler, kronikker vi har lest/snakket om i løpet av året. Dette har vært lagret systematisk i It'slearning, jeg har nevnt underveis i skoleåret at dette også vil være aktuelt senere. Elevens problem er at det blir for mye, tror jeg. Og de klamrer seg til Anne Cathrinehttps://www.blogger.com/profile/15169400699854294310noreply@blogger.com